6 Haziran 2011 Pazartesi

Neden Kilo Veremiyorum






Belki de kilo veriyorsun.
Öncelikle kendine şu soruları sor:

Diyete ne kadar süredir başladın?(Güzel şeylere kolay ulaşılmaz)

Ne kadar katı bir diyet uyguluyorsun?(Sözgelimi sadece lahana çorbası içerek ölüm orucu gibi bir diyetle belki biraz daha hızlı kilo vereceksin ama ne zamana kadar lahana...)

Az almaya başladığın kaloriyle birlikte yaktığın kaloriyi de mi azaltıyorsun(Enerji harcamadan yağların erimeyecek!)?

Öncelikle beslenme düzenin eskiden doğru değildi ve kilo aldın bunu bil!

Nerde yanlış yaptığını farketmeden diyete başlama. Hareketsiz misin? Valide hanımın bal ellerinden gelen mis yemekler fazla salça tuz yağ mı içeriyor? "Ekmek yemeden doymam abi" zihniyetinde misin? Önce kendine bunları sor.





Ortada bir gerçek var ki sen yediklerini yeterince yakamadın ve belki de yıllar boyu hafif hafif biriktirerek vücudunda taşıdın...

Kilo verme süreci de alma sürecin gibi yavaş ve farkettirmeden olmalı, zamana yayılmalı. Neden kilo vermiyorum fikrini sil kafandan. Tek bildiğin yaşamımda neyi değiştirirsem daha sağlıklı olurum fikri olsun.

Yemek yerken pişmanlık duyma her defasında eskisinden daha az doymuşluk hissiyle sofradan kalkmaya çalış.

Vücudunun yıllar geçtikçe esnekliğinden pekçok şey kaybettiğinin farkına var ve bu süreci hızlandırmak yerine önlemler al.

Stresten uzak dur...

Ve korkma iki haftada değil de iki yılda ama asla kilolu zamanlara dönememek üzere farkettirmeden zayıfla. Kasma...





İnan hiç de gözünde büyüttüğün gibi değil...

Eklemem gerekir ki çeşitli sağlık sorunları da kilo vermeni zorlaştırıyor olabilir
Bunu tıklarsan
sağlık sorunları konusunda daha bilinçlenebilirsin...

2 yorum:

  1. aslinda tum yazdiklarina cok haklisin ..bende sunu farkettim kilo verirken nedense bir an once tum kilolarim gitsin istiyorum kendime 2 ay gibi bir sure koydum kalan 13 kilomu vermek icin .. ama hataliyim biliyorum ben bu 13 kiloyu yaklasik 1 sene kadar bir surede aldim 2 ayda nasil verebilirimki .. ama iste biz hanimlar illaki hemen olsun istiyoruz .. kilo verme yolunda ilerlerkende en buyuk eksigimiz sabir ..

    YanıtlaSil
  2. Kronik Bunalım yorum için teşekkürler çok haklısın.

    YanıtlaSil

Fikirleriniz benim için altın değerinde...
Teşekkürler;)

"NOT: Yazım hatası olan yorumlar yayınlanamayacaktır:(("

CANLAR...