12 Haziran 2011 Pazar

Akdeniz Diyeti

Aslında diyet değil de beslenme eğitimi diyorum. Çünkü aç kalarak, bitap düşerek kilo kaybını sağlamak yerine aç bırakmadan, sağlıklı beslenerek fazla kilolarından -kalıcı olarak- kurtulmanı sağlıyor.



Kurallar:

1)Bol sebze tüketilecek...
2)Kımızı et minimum, beyaz et bol. Ama haftada bir gün az yağlı olmamak kaydıyla, kırmızı et olacak.
3)Sıvı yağ: zeytinyağı olacak. Akşam öğünlerinde zetinyeğlı sebze yemekleri var.
4)Meyve bol tüketilir.
5)Koyu renk ekmek en fazla iki dilim...(Tam tahıllı, tam buğday, çavdar ekmeği)
6)Ara öğünlerde abartmadan meyve yenmeli ya da az yağlı süt ve az yağlı grisini, büskivi tarzı birşey yenebilir.

Örnek Liste:

KAHVALTI:
Bir dilim peynir,
Bol domates salatalık söğüş(Üzerine bir miktar zeytinyağı hazmı kolaylaştıracaktır)
İki dilim ekmek
2 ceviz, 3 badem, 4 fındık(Bunun yerine az yağlı süt, 5 tane az tuzlu zeytin gibi kombinasyonlar yapabilirsin)

ARA ÖĞÜN:
Bir adet meyve(Elma, 3 kayısı, kuru incir, kuru üzüm gibi gıdalar da olabilir)

ÖĞLEN YEMEĞİ:
Simit, ayran(Her öğlen bunu yiyemezsiniz tabi bu yüzden ben bazen bir dilim ekmek bir dilim peynir alıyorum bazen ya da sadece birkaç meyveyle geçiştiriyorum hatta bazen de döner istetip yarısını ortadan kestiriyorum... Ne olursa olsun abartı olmasın şeklinde düşünüyorum ama dönere sos, ketçap mayonez tarzı kaloriyi dahada artırıcı şeyler koymayıp her defasında da ekmeğinin bir kısmını azaltarak yemeye çalışıyorum )

AKŞAM YEMEĞİ:
Bugün zeytinyağlı yeşil fasülye yaptım bir porsiyonu bir ya da iki dilim kepek ekmekle yiyorum aç hissetmiyorum.
Siz de zeytinyağlı olmak koşuluyla karnıbahar gibi diğer sebzeyemeklerinden akşamları kullanabilirsiniz.
NOT: Yemeklere beyaz et ekleyebilirsiniz -tabi derisi soyulmuş olsun-. Kırmızı et de sık olmamak koşuluyla yenebilir-yağsız olsun-

NOT: Ara öğünlerde çok acıkırsam hemen düdüklüde azıcık lahana havuç soğan patates pişirip bledırla çırpıp çorba olarak yiyorum çok faydalı oluyor...

NOT2:Çeşitli ot çayları da aç hissetmemi önlediğinden size de öneririm(Mate çayı funda çayı, ada çayı ne olursa kabul; ben prensip gereği form çayı denen karışımları içmiyorum biraz da damak tadi önemli)

NOT3: Bir elma, kabuk tarçın, mate otu, yarım limon(Kabuğunun yarısını soyup yarısını üstünde bırakıyorum) cezvede kaynatıyorum, ağzını kapatıyorum, beş dakka bekliyor ve hoş kokulu güzel bir çay oluyor bunu da şiddetle öneririm...

Kal sağlıcakla...
Kilo vermek değil sağlıklı yaşayarak fazlalıklardan kurtulmak olsun hedefin, gör bak çok rahat istediğin forma gireceksin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fikirleriniz benim için altın değerinde...
Teşekkürler;)

"NOT: Yazım hatası olan yorumlar yayınlanamayacaktır:(("

CANLAR...